רפואה הומאופתית – לעם !

דף הבית/מידע לציבור/רפואה הומאופתית – לעם !

רפואה הומאופתית – לעם !

מיזם להכללת הומאופתיה בסל השירותים.

(NEWS1) ראובן לייב, פובליציסט

ההומאופת הירושלמי הוותיק, ד"ר אילן זמיר, הגיש למשרד הבריאות תוכנית מקיפה לשילובם של טיפולים הומאופתיים בסל הבריאות, כדי לייעל בכך את הרפורמה הרפואית במדינה.

בכך הוא מסתמך על הפופולריות הרבה של שירותים אלה, הכלולים בסל הבריאות של מספר מדינות בעולם, כגון: צרפת, בלגיה וכו' . בהקשר לכך מזכיר ד"ר זמיר כי ההומאופתיה מוכרת ומיושמת זה מכבר על-ידי כל קופות החולים במדינה, אף כי אינה כלולה עדיין בסל הבריאות, מה שמגביל מאוד את הפצתה בכל שכבות הציבור ובעיקר בקרב מעוטי היכולת.

גיבוש ואימוץ

לדברי הוגה התוכנית, עשוי השילוב ההומאופתיה בסל לתרום לריפויים המהיר של חולים רבים כבר בשלבים ההתחלתיים של מחלותיהם, וכל זה עוד טרם הופעתם של סיבוכים קשים ותוך מניעת צורך בטיפולים כימיים-תרופתיים יקרים, שלא אחת גם אינם יעילים, ושהינם בעלי תופעות-לוואי חמורות במיוחד. טיפולים שכאלה מתמשכים עקב זאת לאורך הזמן וגורמים, לרוב, לאשפוזים יקרים, שרק מכבידים על קופת המדינה ועל הציבור הרחב כאחד. לעומת זאת, מציינת התוכנית ששיעור ההחלמה ממחלות שונות באמצעות טיפולים ההומאופתיים, הוא גבוה למדי, ומשום כך רצוי כמובן לגלות בה עניין.

התוכנית קוראת לגיבוש ולאימוץ המיזם ההומאופתי ללא כל חשש, ולקבל בתוך כך המלצות מעשיות של מדינות המפעילות אותו בכל הנוגע לצורה ולדרכי שיתוף הפעולה הדרוש עם הרופאים הקונבנציונליים ובעלי מקצוע נוספים.

התוכנית מדגישה את הצורך לעגן בתקנון מיוחד את זכותו של החולה להחליט בעצמו לאיזה תחום רפואי הוא מבקש לפנות לצורך הטיפול במחלתו. בד-בבד ממליצה התוכנית על עריכת משאל בנושא בקרב כל חברי קופות החולים, כשבמקביל ניתן יהיה, לאחר צבירת ניסיון קליני, לערוך משאל שכזה גם בקרב כלל ציבור הרופאים.

התוכנית כוללת אפשרות שבתום תקופת ההרצה של שנה-שנתיים, יתאפשר להוסיף קורס למקצוע כה מבוקש בעולם באחד מפקולטות לרפואה בישראל, בדומה לאוניברסיטאות "קמברידג' " בבריטניה או ״סורבון״ בצרפת.

עיקרון הומאופתיה: שיקום וחיזוק מערכת חיסונית ע"י תכשירים טבעיים המדוללים ביותר. ההצלחה נובעת מיכולת של הומיאופת ותיק למצוא לכל חולה פורמולה שבריכוז רגיל יכולה לגרום לתסמיני מחלתו, אך בדילולים של אלפי מונים – לריפוי המחלה המתאפיינת בתסמינים זהים – עיקרון:

– דומה מתרפה ע"י דומה (Homeo- דומה, Patia – מחלה)

המרכז לרפואה משלימה ירושלים
כנפי נשרים 24, גבעת שאול

By | 2018-10-16T11:08:14+00:00 פברואר 26, 2017|מידע לציבור|סגור לתגובות על רפואה הומאופתית – לעם !