פריחת עור נפוצה יחסית באוכלוסייה היא אורטיקריה (קרויה גם סרפדת או חרלת), שנגרמת עקב אלרגיה ומתבטאת בנגעים מגרדים על פני העור. מעבר לאי הנוחות והבעיה האסתטית שהיא גורמת, היא גם עשויה לסכן חיים. הרפואה הקונבנציונאלית מנסה להתמודד עם התופעה באמצעות ניסיונות שליטה על מערכת החיסון, מה שיוצר פתח להתפתחות תופעות לוואי מרובות. זוהי הסיבה שבמקרה של הופעת אורטיקריה טיפול טבעי הוא דבר שרבים פונים אליו, ובעיקר באמצעות הומאופתיה. במה בדיוק מדובר? להלן כל המידע.

מה זה בדיוק אורטיקריה? וממה היא נגרמת?

אורטיקריה מוגדרת כפריחה אלרגית שמתפתחת בחלקים שונים של העור עקב חשיפה לאלרגנים שונים. הפריחה נראית כמעין נגעים עוריים בקוטר של 5 מ"מ ומעלה ובצבע אדום חיוור. הנגעים יכולים לכסות שטחים נרחבים של העור והם מגרדים ביותר. הגירו שלהם עשוי לפצוע את העור, לחשוף אותו לזיהום חיידקי ולהותיר סימני כוויה.

בעבר סברו שאורטיקריה נגרמת אך ורק מחשיפה לחומרים אלרגניים אך בהמשך הדבר התברר כלא נכון. ניתן למנות אינספור חומרים ומצבים שיכולים לגרום להופעת הנגעים, בין היתר אלרגיה שנגרמת לאחר מגע עם חומרים שונים (לטקס למשל), אלרגיה למוצרי מזון (חלב, בוטנים ועוד), אלרגיה לתרופות וכמו כן, אלרגיה לחיכוך מכני, זיהומים שונים, חום גוף גבוה, סטרס נפשי ואפילו שינויי מזג אוויר.

הטיפול הרפואי באורטיקריה וחסרונותיו

ראשית כל, יש להימנע ככל שניתן מהגורם שמחולל את התפתחות הנגעים. במידה והנגעים כבר מופיעים, יש לטפל בהם באופן מקומי באמצעות משחות וקרמים המכילים חומרים אנטי-היסטמינים עם או ללא שילוב אנטי-היסטמינים דרך הפה. ככל שהאורטיקריה מחמירה, כך האמצעים שהרפואה הקונבנציונלית מציעה הופכים להיות הרבה יותר אגרסיביים כנגד מערכת החיסון, תוך שימוש בסטרואידים או טיפולים ביולוגיים.

הבעיה עם הטיפולים האלו היא שהם חושפים את המטופל להתפתחות תופעות לוואי רבות, לרבות סיכון יתר להופעת ממאירויות באיזורים שונים בגוף. זוהי הסיבה שעבור אורטיקריה, טיפול טבעי יכול להוות תחליף הרבה יותר טוב.

יתרונות ההומאופתיה בטיפול באורטיקריה

מעבר לתופעות הלוואי של התרופות, הטיפול הרפואי הקונבנציונלי אינו די יעיל בהעלמת תסמיני האורטיקריה, כך שהמטופל חווה אירועים של התפרצויות חוזרות ונשנות של הפריחה על העור. טיפול טבעי מאוד יעיל ומוצלח הוא, כאמור, הומאופתיה, אשר פועלת באופן הבא – המטופל מקבל תכשיר שאותו הוא צריך לקחת למציצה בפה בכדוריות או בטיפות לפרק זמן מסוים , מה שגורם לפריחה להיעלם באופן מהיר ואף לתמיד, במקרים רבים.

הטיפול ההומאופתי הטבעי מותאם לכל מטופל באופן אישי והוא נועד לטפל בו כמכלול (נפשי, פיזי) ולא רק כסדרה של תסמינים. היתרונות הנוספים של הטיפול ההומאופתי, מלבד היעדר תופעות לוואי, הם היותו מתאים לבני כל הגילאים ולכל מצב רפואי, לרבות ילדים קטנים ונשים בהריון. נסו ולא תתאכזבו.

אורטיקריה – המלצות

6 במרץ 2017

לכ׳ שר הבריאות הרב יעקב ליצמן

כבוד השר!
שמי מרים זומרפלד.
אני מבקשת לידע אותך בעדות ישירה על עבודה יוצאת דופן שעשה עבורי לפני כשש שנים דר' אילן זמיר רופא הומאופת:
הייתה לי אז אורטיקריה (מחלת סרפדת) קיצונית במיוחד על רקע אלרגיה קשה. רופאי קופ"ח טיפלו בי בעוד ועוד קורטיזון, התרוצצתי בין מומחי עור ופרופסורים, בין התפרצויות אורטיקריה להתפרצויות בכי, לא ישנתי יותר, הייתי ביאוש מוחלט, כאשר מטפל קינזיאולוג הפנה אותי לדר' זמיר. ההקלה בעקבות טיפולו ההומאופתי במצבי הקיצון, הייתה כמעט מידית. הריפוי המוחלט לקח קרוב לחודשיים בעזרת טיפול הומאופתי לניקוי הסטרואידים ולחיסון מערכת הגוף. ומאז ועד היום המחלה לא חזרה.
לידיעתכם – בצרפת כבר שנים רבות יש בתי חולים הומאופתיים ורופאים לומדים הומאופתיה עם לימודי הרפואה. ההומאופתיה פורחת באירופה וחוסכת הרבה מיליוני יורו לתקציב משרדי הבריאות, עקב תרופותיה הזולות והיעילות.

מרים זומרפלד - מתכננת ערים